![](https://static.wixstatic.com/media/20e57e_e05b1d0fe7e348c8acf12fca0562a6fb~mv2.png/v1/fill/w_430,h_165,al_c,q_85,usm_0.66_1.00_0.01,enc_auto/20e57e_e05b1d0fe7e348c8acf12fca0562a6fb~mv2.png)
Indskrivning i skolen
På Kundby Friskole tilstræbes en fordeling af elever, der skaber gode dynamiske klasser.
​
Friskolen er en 1-sporet skole, og det har vi ingen intentioner om at ændre på.
Vores klassekvotient er vejledende med et loft på 20 – 22 elever pr. klasse, det er udelukkende skoleleder, der vurderer hvor mange og hvilke elever en specifik klasse på et givent tidspunkt skal have.
Denne beslutning tages bl.a. i forhold til klassens sociale og faglige udgangspunkt og vi i tilstræber en ligelig kønsfordeling. Ved henvendelse om mere end et barn, behandles hvert barn særskilt. Det er skoleleder, der administrerer ventelisten og ved ledig plads i en klasse, gives pladsen til det barn, der passer bedst i klassen på det givne tidspunkt uanset placering på ventelisten.
Forudsætninger for at blive indskrevet/komme på en evt. venteliste er følgende:
​
-
Tilfredsstillende optagelsessamtale med skoleleder, først telefonisk dernæst personligt.
​
-
Indbetaling af indmeldelsesgebyret kr.1500,-, refunderes ikke, uanset om bliver plads i klassen, om man fortsat står på venteliste eller man ikke ønsker pladsen alligevel.
​
-
Korrekt udfyldt og afleveret indmeldelsesblanket, herunder godkendelse af indhentning af oplysninger fra tidligere skole/dagtilbud.
​
Vi har 14 dages gensidig prøveperiode for alle nye elever.
Kontakt:
![Mette.jpeg](https://static.wixstatic.com/media/20e57e_71bed05caec641f6876561a5d8f4b561~mv2.jpeg/v1/crop/x_0,y_29,w_300,h_300/fill/w_56,h_56,al_c,q_80,usm_0.66_1.00_0.01,blur_2,enc_auto/Mette.jpeg)
Mette Jacobsen Christiansen
Leder af Kundby Friskole og Børnehus
![17_512px_edited.png](https://static.wixstatic.com/media/20e57e_26f31c7e70c447a29321bf772715a775~mv2.png/v1/fill/w_60,h_60,al_c,q_85,usm_0.66_1.00_0.01,blur_3,enc_auto/17_512px_edited.png)
![](https://static.wixstatic.com/media/20e57e_52eda44f79e54455850dc4fb73f0dc4a~mv2.png/v1/fill/w_60,h_60,al_c,q_85,usm_0.66_1.00_0.01,blur_3,enc_auto/20e57e_52eda44f79e54455850dc4fb73f0dc4a~mv2.png)
![Indskrivning Baggrund.png](https://static.wixstatic.com/media/20e57e_4471a24741c745fa99b63ebc8074898e~mv2.png/v1/fill/w_98,h_98,al_c,q_85,usm_0.66_1.00_0.01,blur_2,enc_auto/20e57e_4471a24741c745fa99b63ebc8074898e~mv2.png)
![Indskrivning Forgrund.png](https://static.wixstatic.com/media/20e57e_c21ebceaa67248d781f7aa498e7f9ae1~mv2.png/v1/fill/w_98,h_98,al_c,q_85,usm_0.66_1.00_0.01,blur_2,enc_auto/20e57e_c21ebceaa67248d781f7aa498e7f9ae1~mv2.png)
Principper for indskrivning til kommende 0. klasse
Der afholdes informationsaften i oktober for forældrene til kommende 0. og ikke indskrevne forældre er også meget velkomne.
​
Det anbefales at indskrive sit barn i god tid, for at sikre en plads på skolen – også hvis man er indskrevet i Børnehuset; man er altså IKKE opskrevet til skolen, førend ovenstående tre kriterier er opfyldt.
​
Vi afholder optagelsessamtaler med kommende 0. klasses børn i november året før skolestart, og der indkaldes efter følgende principper:
​
-
børn med søskende på skolen, såfremt indmeldelsesseddel er afleveret inden 1/7 året før skolestart
-
efter datoen på indskrivnings – og indmeldelsesgebyr indbetaling